Calea ferată solidă: performanţă pe o fundaţie sigură

Prin calea ferată solidă transportul feroviar atinge noi orizonturi. Argumentele-cheie se numesc durabilitate, viteză, confort şi rezistenţă la sarcină. Acest sistem şi-a probat eficienţa, în special în cazul construcţiilor noi: chiar şi la o viteză de peste 300 km/h cafeaua rămâne în pahar. Neavând nevoie aproape deloc de lucrări de întreţinere, sistemele de cale ferată solidă garantează pentru mulţi ani o disponibilitate de aproape 100%. O cale ferată care nu necesită întreţinere este deseori soluţia avantajoasă chiar şi pe termen lung.

Succesul tehnologiei căii ferate solide se datorează în principal următoarelor avantaje:

Stabilitate, precizie şi confort:

Calea ferată solidă asigură stabilitatea durabilă a şinelor şi face faţă solicitărilor intense a traficului de mare viteză prin înalta sa performanţă în calitate, funcţionalitate şi siguranţă. Măsurarea la milimetru a suprastructurii, la montarea la faţa locului, este fundamentală pentru înaltul grad de confort al călătoriei în tren şi o uzare redusă a mijlocului de transport.

Durabilitate şi lipsa lucrărilor de întreţinere:

Datorită duratei de funcţionare de cel puţin 60 ani, caracterizată de inexistenţa considerabilă a lucrărilor de întreţinere, respectiv costurile reduse, calea ferată solidă oferă o înaltă disponibilitate operaţională şi o rentabilitate fără concurenţă în traficul de mare viteză.

Flexibilitate şi caracter general în aplicare:

Prin înălţimea de montare incomparabil foarte joasă şi posibilitatea de obţinere a unei poziţii optime a liniei ferate în pofida inegalităţilor din fundament, calea ferată solidă se dovedeşte a fi tehnica generală destinată în special tronsoanelor de cale ferată şi traverse spre aplicare la corpuri terestre, pe poduri şi în tunele.

Element de bază pentru o ghidare optimă:

Calea ferată solidă oferă traficului de mare viteză o ghidare mai directă a liniilor cu raze mai strânse şi înclinaţii mai puternice. Astfel pot fi reduse sau chiar eliminate construcţiile tehnice costisitoare.


Condiţiile unei construcţii rapide cu asigurarea integrată a calităţii sunt tehnologia de montare extrem de dezvoltată, logistica just-in-time şi bine gândită pentru aprovizionarea locaţiei de construcţie şi managementul de proiect extrem de eficient.

În sus

Sistemele de cale ferată solidă în vizor

Montarea căii ferate solide poate fi efectuată pe un strat de asfalt sau de beton. În timp ce asfaltul este rezervat în primul rând pentru liniile ferate cu susţinere directă, cum ar fi GETRAC® sau ATD, construcţia de beton oferă o varietate optimă între numeroase variante de structuri de sistem omogene.

Pornind de la metoda de construcţie tradiţională în formă de jgheab cu traverse monobloc, metodele de construcţie RHEDA s-au dezvoltat în sisteme cu traverse din două blocuri. Acestea garantează o legătură sigură între traversă şi betonul de umplere cât şi o manipulare mai uşoară. Din renovarea căii ferate urbane din Berlin au rezultat numeroase cunoştinţe valoroase legate de montarea constructivă. Aşa s-a obţinut prin perfecţionarea traversei bi-blocuri - blocuri pline tipul B 355 TS-M. Acest tip se remarcă prin reducerea totală a înălţimii de instalare. Construcţia sa garantează o măsurare exactă a ecartamentului şinei şi o extremă precizie a şinelor. În plus s-a realizat îmbunătăţirea legăturii traversei în betonul de construcţie.

Deoarece construcţiile RHEDA anterioare au prezentat ocazional fisurări longitudinale între “albie” şi betonul de umplere, lucru ce ar putea influenţa comportamentul pe termen lung al căii ferate solide, inginerii au optat pentru metoda de construire RHEDA fără formă de jgheab. Acest lucru s-a realizat cu succes cu traverse monobloc pe traseul de mare viteză Berlin-Hannover în Rathenow. Din experienţele dobândite prin metoda de montare RHEDA-BERLIN şi metoda de montare RHEDA fără jgheab a rezultat dezvoltarea metodei de construire fără jgheab cu traversa cu zăbrele B 355 M. Acesta a fost un alt eveniment marcant spre sistemul de viitor RHEDA 2000®.

În sus

Alte informaţii

RHEDA 2000®

Sistemul de cale neconventionala RHEDA 2000® este folosite la lung parcurs, în special în domeniul vitezelor mari.

 

GETRAC®

Sistemul GETRAC® s-a impus ca soluţie a căilor ferate neconventionala şi din anul 2004 este admis pentru trafic de mare viteză.


TRAVERTEC este 100% firma sora a grupului de firme RAIL.ONE. Noi oferim o gama larga de traverse din beton si sisteme de cale neconventionala pentru transportul de calatori, de marfa si transport de tonaj greu.

Spre viitor pe cale ferată solidă

Tehnologia căilor ferate pentru infrastructura feroviară a secolului 21.

Într-o clipită

Sistemele de cale ferată fixă.