Compatibilitatea între circuitele electrice prin cale UM71 şi RHEDA 2000®

La vitezele de peste 160 km/h transportul feroviar modern necesită în mod obligatoriu un sistem de asigurare continuă a trenului. Pe lângă tehnica de semnalizare vizuală conductorul trebuie să primească printr-un ecran informaţii despre starea traseului şi a următorului semnal. Datorită dezvoltării naţionale a transportului feroviar, în anumite ţări există diferite sisteme de oprire a trenului. Pentru stabilirea stării de ocupare a tronsonului de cale ferată definit, sunt aplicate aşa-numitele sisteme de semnalizare de liber. În funcţie de cerinţe acestea operează cu circuite electrice prin cale sau contor osii. Sistemul de curent electric prin cale UM71 alimentează ambele şine cu un semnal de audiofrecvenţă. Pentru a asigura starea de neocupare a unui tronson de cale ferată, este necesar un anumit nivel minim de semnalizare. În baza impedanţelor şinelor şi joncţiunii căilor sunt atenuate nivelele de semnal pe măsură ce creşte distanţa dintre emiţător şi receptor. În afară de acest lucru, în baza frecvenţelor utilizate, sistemul este caracterizat în principal prin tensiune inductivă. Aceste efecte trebuie compensate între cele două şine şi la intervale regulate este necesară instalarea capacităţilor transversale definite.


În cazul sistemelor de cale ferată solidă armată, câmpurile magnetice ale circuitelor de cale audiofrecvente induc o tensiune în liniile ferate armate longitudinal, aşezate faţă de axa şinei. Prin armăturile transversale se pot produce linii electrice de scurtcircuit închise, care conduc la o amortizare suplimentară a semnalelor.


Pentru introducerea sistemului de cale ferată solidă RHEDA 2000® în spaţiul asiatic, RAIL.ONE a dezvoltat următoarea soluţie: curelele inferioare şi partea inferioară a curelelor diagonale de la traversa cu zăbrele sunt acoperite de un strat izolator şi durabil împiedicând astfel un contact direct oţel/oţel. Trecerile dintre barele longitudinale şi transversale în spaţiile intermediare ale traverselor sunt izolate şi rigid legate prin clipsuri de plastic prefabricate. Producătorul circuitului electric prin cale UM71 a confirmat eficienţa acestei proceduri la o şină de testare. Efectele armaturii sunt aproape în întregime eliminate. Sunt obţinute lungimi de semnalizare de liber, care se apropie foarte mult de cele ale unei căi ferate cu piatră spartă. 

În sus


TRAVERTEC este 100% firma sora a grupului de firme RAIL.ONE. Noi oferim o gama larga de traverse din beton si sisteme de cale neconventionala pentru transportul de calatori, de marfa si transport de tonaj greu.