Traversa lată: foarte bună!

Traversa lată este aplicată în traficul de lung parcurs şi în traficul regional. Sistemul se potriveşte tuturor ecartamentelor cât şi trenurilor cu înclinare şi transportului de persoane sau de marfă. Datorită designului atractiv şi a suprafeţei uşor de întreţinut, se potriveşte perfect atât şinelor din gară cât şi aplicaţiilor urbane. Traversele late de beton descarcă semnificativ patul de piatră spartă şi fundaţia: suprafaţa mai mare de aşezare asigură o distribuire omogenă a presiunii. Astfel sunt reduse vibraţiile, iar intervalele de întreţinere şi durata de funcţionare ale căii ferate se prelungesc. Suprastructura de traversă lată contribuie la îmbunătăţirea confortului de călătorie, a compatibilităţii cu mediul înconjurător şi a caracterului economic al transportului feroviar.


Avantaje:

  • Simplicitatea aşezării pornind de la tehnica obişnuită de montare a căilor ferate
  • Calitatea şi stabilitatea sunt şi rămân constante, fără schimbări permanente ale fundamentului
  • Mărirea rezistenţei la deplasare laterală cu până la 70 % şi reducerea tasării
  • Majorarea semnificativă a disponibilităţii sistemului de cale ferată
  • Siguranţă de înalt nivel prin masă importantă şi suport continuu
  • Simplicitatea controlului vegetaţiei şi costurile reduse a curăţării datorită etanşeităţii şinelor; utilizarea ierbicidelor este inutilă
  • Apele de suprafaţă şi celelalte lichide sunt evacuate
  • Reducerea semnificativă a emisiei sunetelor transmise prin corpuri prin transferul în subsol cu ajutorul masei traversei

Testare şi experienţă

O şină de traversă lată de o lungime de şină de cca. 12 km a fost montată până acum în cadrul unui tronson de şină de testare şi al unui proiect-pilot. Pentru ambele proiecte au fost stabilite ample programe de măsurare. Pentru tronsonul de testare montat în 1996 pe linia intens circulată din Valea Rinului (în apropierea gării Waghäusel, transport mixt, V≤160 km/h, masa pe axe până la 22,5 t) s-a ajuns până acum la o sarcină de lucru de cca. 150 milioane tone. Poziţia şinelor - măsurată la intervale regulate - s-a modificat doar în mică măsură, rezerva de întreţinere disponibilă se ridică la mai mult de 50 % faţă de traversa de intervenţie.

În cadrul reamenajării liniei ferate duble în proiectul-pilot al tronsonului Homburg (Saar)-Bexbach, s-a realizat un alt proiect-pilot. În cadrul acestuia linia ferată cu traversă lată (linie pilot) a fost comparată cu o linie ferată de referinţă în execuţie standard. A fost totodată reînnoit parţial şi stratul de protecţie. Această constelaţie a permis obţinerea unor rezultate deosebit de interesante privind comportamentul de tasare a variantelor de suprastructură. Calea ferată cu traversă lată prezintă avantaje semnificative, chiar şi fără reînnoirea fundaţiei.

Cercetările pe termen lung au demonstrat, că pentru linia ferată cu traversă lată măsurile tasării după o sarcină de 20 milioane tone sunt doar pe jumătate atât de mari pe cât la linia de referinţă. Modificările poziţiei liniei ferate măsurate cu mai multe ocazii rămân infime. Făcând abstracţie de  treceri, în urma unei sarcini totale de 150 milioane tone, există încă un foarte mare potenţial de uzură în linia ferată. Până acum nu au fost necesare lucrări de întreţinere. Bineînţeles că lucrăm în continuare la optimizarea sistemului – începând cu producţia traverselor până la tehnica de etanşare.

 

În sus


TRAVERTEC este 100% firma sora a grupului de firme RAIL.ONE. Noi oferim o gama larga de traverse din beton si sisteme de cale neconventionala pentru transportul de calatori, de marfa si transport de tonaj greu.

Egalizarea presiunii sub traverse

Avantajele traversei late se prezintă şi la pasajele de nivel de cale ferată: toate sarcinile care se manifestă la suprafaţă sunt transmise uniform spre stratul de piatră spartă. Prin suprastructura de traversa lată acesta la rândul său rămâne în poziţie neschimbată şi stabilă.

Rezultate convingătoare

Evaluarea stabilităţii liniei ferate după 150 milioane de tone sarcină (corespunde a 8 ani timp de repaus).

O linie ferată pentru sarcină extremă

Tasarea după o sarcină de 20 milioane de tone. Măsurări comparative cale ferată cu traversă lată BBS 1 – linia de referinţă B 70 W.