RHEDA RX: protecţie mai eficientă împotriva oscilaţiilor mecanice

În cadrul traficului urban pot exista probleme dificile; sistemul fix de cale ferată RHEDA RX asigură cu uşurinţă sarcini mari şi micşorează vibraţiile nedorite. Sistemul a fost special conceput pentru utilizarea la metrou cu viteză de rulare de 100 km/h şi sarcină pe axe de până la 18 tone. RHEDA RX este conceput ca un sistem masă - resort şi se compune dintr-o placă portantă de beton cu traverse bibloc integrate, poziţionate pe salteaua de vată minerală de tip RockXolid®. Sistemul a fost dezvoltat pe baza sistemului evaluat din cadrul familiei de căi de rulare fara balast  RHEDA. Caracteristic pentru acest tip de construcţie placa portantă de beton cu traverse bibloc integrate. De la prima utilizare în 1972 în gara cu acelaşi nume Rheda această soluţie este dezvoltată în mod consecvent de către RAIL.ONE şi adaptată cerinţelor în permanentă modificare.

Punerea în concordanţă a acusticii

RHEDA RX este un sistem de cale de rulare fara balast, format dintr-un sistem complet elastic de tip masă - resort. Prin acesta se pot izola eficient vibratiile produse  de trecerea unui alt tren. Asfel se formeaza un filtru mecanic sub suprastructură care asigură o amortizarea în cadrul  suprastructurii. Cauza pentru aceasta  este masa mai mare de deasupra stratului elastic.

Pozarea sistemului se face numai în urma unui proiect. În cadrul acestuia sunt luaţi în considerare numeroşi parametri relevanţi pentru vibratii şi cu ajutorul unui model de vibratii ptr cale de rulare ce determina parametrii materialului de amortizare. De asemenea în cadrul fiecărui proiect se stabileşte combinaţia optimă între grosimea plăcii şi tipul de covor.

Tehnică simplă de montaj

Datorită condiţiilor limitate de lucru în tuneluri şi a condiţiilor grele de furnizare şi manipulare a materialelor rezultă cerinţe importante cu privire la logistică şi procedura de montaj. RHEDA RX îndeplineşte aceste sarcini prin cantităţile şi greutăţile de materiale, mijloace auxiliare şi utilaje necesare pe şantier, precum şi prin procedura simplă de montare.

Tipul şi cantitatea de saltele RockXolid® sunt stabilite deja în faza de proiectare. În etapa a doua se elaborează un plan de pozare şi saltelele sunt confecţionate în fabrică în conformitate cu proiectul. Fiecare placă,  în funcţie de grosime şi dimensiune, poate fi pozată pe şantier de mână şi fără utilizarea unui utilaj. Prin confecţionarea prealabilă se reduc la minim pierderile de material prin tăiere, placile sunt acoperite cu folii pentru a evita deteriorarea caracteristicilor acestora prin infiltrarea nedorită a betonului proaspăt turnat. Se poate circula pe saltelele RockXolid®, astfel că nici din acest punct de vedere nu există limitări pentru construirea căii de rulare, Placile sunt pozate liber - acest lucru garantează o montare rapidă şi fără probleme.

Producerea plăcilor portante RHEDA RX se face pe principiul "top-down". Pentru aceasta şina reprezintă referinţa pentru montarea căii ferate. În combinaţie cu avantajele existente pentru traversele bibloc - care la dimensiunile geometrice ale căii, cum ar fi ecartamentul şi înclinaţia şinei, sunt deja definite exact – asigura procesului de montaj o poziţionare exactă a căii de rulare după montaj.

În sus


TRAVERTEC este 100% firma sora a grupului de firme RAIL.ONE. Noi oferim o gama larga de traverse din beton si sisteme de cale neconventionala pentru transportul de calatori, de marfa si transport de tonaj greu.

Principiul de funcţionare

La noul tip RHEDA RX se montează placile ce formeaza covorul din vată minerală RockXolid® sub şi pe laterala plăcii portante RHEDA.

Tehnologia căii de rulare în secolul 21.

Toate componentele RHEDA RX sunt reciclabile. Prin aceasta sistemul corespunde traficului ideal de calatori din secolul 21, din punct de vedere ecologic şi al durabilităţii.